2007. november 26., hétfő

Hiya



Hiya!

Úgy gondolom, az Ír suli megér egy blogot.
A tanítás teljesen más, mint otthon. Például 6+6 osztály van- és gimi 2.ba járok, ami az ottoni 8.nak  felel meg. Ennek ellenére néha alsóban érzem magam. Itt van egy kis ismertető a tantárgyakról:

KÖTELEZŐ TÁRGYAK

Matek

Év elején azt hittem, rossz terembe mentem.  Mértékátváltás volt az első órán: méter – centiméte r -milliméter.  A tizedes törteket már csak tanári segítséggel, vagy számológéppel tudták átváltani.  Rövidesen emelt szintű osztályba kerültem, de még ott sem nagyon kötnek le a feladatok, mert hetedik osztályos szint körül mozog a tanítás.


Angol (irodalom, nyelvtan nincs)

Az angolórák nem igazán térnek el a magyarországi magyar óráktól. Itt sokkal kisebb a „szintkülönbség”. Itt is vannak kötelező olvasmányok, de ezeket óra közben olvassuk, és házi feladatként az olvasónapló vezetése van feladva.
Félévkor tanárcsere volt, (az osztály nagy örömére) és egy sokkal jobb tanárt kaptunk: magyaráz, ellenőriz, segít, és sokkal érdekesebb órákat tart, mint az előző. A könyvet (Az egerekről és emberekről) újra kezdtük vele, és az osztály eredményei javultak. De még így is volt néhány emlékezetes kérdés, és komment. 
Most a Rómeó és Júlia van soron.


Természet

 Itt össze van vonva a fizika, kémia és biológia, és természet néven fut heti 4 órában.  A felszerelés nagyon jó, minden padhoz tartozik vízcsap, és gázcsap (a bunsen égőkhöz), és konnektorok. A labor felszerelése is jó, de a tárolást otthon nem néznék jó szemmel ( a falon polc, rajta minden kémiai anyag, köztük sósav (de semmi veszélye, mert senki nem tudja, mire való :-))
A felszerelés ellenére a kísérletek elég ovisok: külön egy füzetünk csak a kísérletek leírására, és mindent le kell írni: eszközök, levezetés, eredmény, magyarázat, illusztráció. Eddig nagyon komolyan hangzik, de maguk a kísérletek…. Csak néhány példa:

- A fény vizsgálata. 3 kartondarab, lyukkal a közepén, egyvonalban, előtte gyertya. Ha egy vonalban vannak a kartonok -> látjuk a fényt. Ha az egyiket elhúzzuk -> nem látjuk a fényt.  (2 oldalon keresztül leírva) Magyarázat: a fény egyenes sugarakban terjed.
…vagy…

-          Ha mozgatjuk a kezünket a fényforrás előtt, az árnyékunk is mozog. (1,5 oldal)

-          Ha a tükör előtt állunk látjuk magunkat, ha nem a tükör előtt állunk, nem látjuk magunkat (1,5 oldal)


Töri


A töritanárunk talán az egyetlen tanár, akit senki sem utál. Nagyon jó órákat tart, jegyzetet írunk, és néha-néha számon kéri.
Ami az anyagot illeti, a francia forradalom van most soron (tavaly fejeztük be a 2. világháborút otthon), de mivel csak 2. évesek, szerintem nincsenek lemaradva.

Hittan, C.S.P.E,  S.P.H.E.

Minden héten 1-1 óránk van ezekből a tantárgyakból, vizsgáink soha. A C.S.P.E. szociológiának felel meg: alapvető jogok, kötelességek, stb. Az S.P.H.E pedig elég sok mindenre kiterjed: személyes higiénia, lélektan, közösségfejlesztés, stb.

Tesi

Hetente egy duplaóránk van.
Itt nincs cooper, fekvőtámasz, felülés. Minden 4. héten új sportot szavaz meg az osztály. Most pont a „rendkívüli tevékenységek” a sorosak, amikben nem a megszokott dolgokat csinálunk. Sokkal több eszközt vonnak bele az órákba. A kedvenceim:
           
-Gumikerékre nyolcan álljunk fel, mindkét lábbal. Nem olyan könnyű, mint amilyennek hangzik! Együtt kell működni, és egyensúlyozni.
            -Álljunk körbe, fogjuk meg egymás kezét, hogy zárt kör legyen. Előtte egy emberek a vállára kellett akasztani egy hulla-hopp karikát. Tovább kellett adni a másiknak. Csakhogy ahhoz előbb át kell bújni rajta mindenkinek (úgy, hogy a másik kezét ne engedjük el), míg végük a karika visszaér az első emberhez.
            -Ugyanúgy körben, kézenfogva a lábunkkal adjuk tovább a kariká(ka)t, de nem érhetnek a földre.
            -Legutóbb kiküldtek 3 embert az öltözőbe, mi pedig építettünk egy pályát alagutakkal, bójákkal, padokkal. A 3 ember bekötött szemmel jött vissza, és nekünk végig kellett őket navigálni, csak szavakkal. A tanár ráadásul végig fényképezett J



VÁLASZTOTT TÁRGYAK

Minden tanuló év elején 4 választott tantárgyat vesz fel. Ezek kiegészítő jellegűek, amik a továbbtanulásban sokat számítanak. Minden héten 4-4 óránk van belőlük, minden héten egy duplaórával. Az én tárgyaim:

Német

A kedvenc tantárgyam. A tanárnőt is nagyon szeretem, és maga a nyelv is nagyon érdekel. Itt a tanítás egy szinten van az otthonival. (bár én otthon nem tanultam, de különórákra jártam)

Francia

Nem igen nőtt a szívemhez, még sosem tanultam, és a többiek tavaly kezdték, de nem rossz tantárgy. A tanítás nem tér el az otthonitól, a számonkérés is ugyan olyan.

Háztartástan

Hasonlít az otthoni technikához, de itt a lányok és fiúk együtt vannak, és 2 hetente főzünk, vagy sütünk. ( a terem felszerelése nagyon jó, 8 tűzhely, mindegyikhez külön szekrény teljes felszereléssel)
Az elméleti része a tápanyagokról, marketingről, egészségügyről szól.

Business

Ez a tantárgy nagyon érdekelt- amíg az első órán szembe nem találtam magam a tananyaggal. A tanár elénk rakott egy fénymásolt lapot, egy cég költségvetéseinek táblázatával, és ki kellett töltenünk a hiányzó adatokat. Mindenki nekiesett, számolni kezdett, én pedig azt se tudtam, hogy honnan hiányzik az adat. A tanár magyarázata sem segített sokat. Ültem, számolgattam, de természetesen az eredmény sose lett helyes.
Szerencsémre 2. héten kaptunk egy új esélyt az órarend átrendezésére, (az órarend felépítése lejjebb)  ezért úgy döntöttem, hogy átiratkozok a másik business osztályba.  A tanárnő nagyon kedves volt, magyarázott, diktált… de újabb 2 héten belül elment, és egy sárkány került a helyére. Természetesen azóta is ő tanít, de már belerázódtunk.

… stb

A többi választott tantárgy (többek közt): rajz, fém-munka, fa-munka, földrajz, ének. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése